Apple – cel mai scump brand

Recunoaste, macar o data te-ai imaginat ca conduci un Ferrari sau orice alta masina de lux. Aceste masini au o caracteristica tehnica excelenta, precum si preturi uimitoare. Dar, acest fapt nu afecteaza pe producatorul auto italian – potrivit studiului realizat de compania Brand Finance, Ferrari a devenit cea mai influenta companie din lume.

Apple - cel mai scump brand

In ciuda acestui fapt, titlul de cel mai scump brand inca il pastreaza compania Apple. De data aceasta brandul sau a fost cotat la aproape 90 miliarde de dolari (anul trecut aceasta cifra a fost de aproximativ 70 milioane de dolari). O tenginta buna, doar ca Samsung, care se afla pe locul al doilea, inchide rapid decalajul dintre doi giganti ai tehnologiei.

Intr-un an de zile pretul brandului companiei coreene a crescut cu mai mult de 50%. La Google, cel mai mare motor de cautare, treburile nu merg atat de bine – brandul sau a adaugat la pret doar 5%. Multi experti considera ca acest rating nu este corect, deoarece acesta sa bazeaza doar pe preferintele utilizatorului si nu pe factorii de pe piata.

De ce Apple iar se afla pe primul loc? Pentru faptul ca brandul companiei este foarte important pentru clientii produselor sale. Unii adepti ai ideologiei Apple pur si simplu nu pot cumpara un dispozitiv, pe care lipseste sigla familiara. Si nu e de mirare: caracteristica tehnica puternica, design elegant de la Apple, justifica pe deplin toata agitatia, pe care o putem vedea in fata magazinelor Apple Store in primele zile a vanzarilor noilor gadgeturi.

Ferrari are o tactica diferita. Conducerea sa nu face campanii publicitare pe TV si foarte bine intelege ce fel de persoane sunt publicul tinta. Cumparatorii cred in elitismul masinilor sale, deoarece Ferrari nu mai este un mijloc de transport – acest produs este un lux. Proprietarul acestui supercar nu plateste atat de mult pentru masina, cat plateste pentru prestigiu si statutul, primit la cumparare.

Va ocupa Apple vreodata locul companiei italiene? Probabil. Pentru inceput ar trebui sa domine in totalitate statutul de cel mai scump brand, si doar dupa sa cucereasca ratingurile alaturate.

Apple – cel mai scump brand
Ti-a placut acest articol?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *